Galvaniweg 15
(+31) 73 54 74 010

Waarom je winkel automatiseren met een kassa- en voorraadprogramma?

 

Veel ondernemers houden nog steeds handmatig hun artikelvoorraad bij. Dit is tijdrovend en gevoelig voor fouten. Kiezen voor één centraal voorraadprogramma gekoppeld aan een kassasysteem (en webshop) heeft vele voordelen.

Voordelen winkelautomatisering

  • één centraal systeem binnen je onderneming voor zowel winkel als webshop
  • tijdsbesparing in beheren van geld-, goederen- en klantstromen
  • real-time inzicht in actuele voorraden
  • verhogen van omzet en marge door gericht analyseren en bijsturen van je onderneming aan de hand van complete managementoverzichten

In de praktijk

Automatiseren is volgens eigenaar Ron Romijn van Van Dort Mode een must als je meerdere bedrijven wilt runnen. “Mede door de automatisering is hoge service en kwaliteit te realiseren. Dankzij het kassasysteem van easyPOS software hebben we altijd zicht op de voorraden van alle winkels.” Lees hier hun verhaal.

Tips bij de zoektocht naar een geschikt winkelautomatiseringssysteem

  • kies voor een volwassen programma met veel gebruikerservaring

Kies voor een leverancier en softwarepakket die al ruime tijd in de markt aanwezig is. Hoe langer hoe beter. Vele online programma’s bestaan nog maar enkele jaren. Hierdoor hebben ze last van ‘kinderziektes’. Ze missen de kwaliteit in functionaliteiten door gebrek aan doorontwikkeling.  easyPOS software bijvoorbeeld biedt software aan op basis van ruim 35 jaar gebruikerservaring.

  • Breng een persoonlijk bezoek aan de software leverancier

Je streeft in de meeste gevallen naar een langdurige samenwerking met een software leverancier, wanneer je op zoek bent naar winkelautomatisering. Daarom is het niet verkeerd om tijd te investeren in een persoonlijke kennismaking met het bedrijf.

Er zijn namelijk ook veel eenmanszaken actief als software leverancier.  Omdat zij alleen werken, kunnen zij de software vaak aanbieden voor een scherpere prijs (weinig tot geen personeelskosten). Echter, wanneer één persoon de ontwikkeling, installatie en ondersteuning van de software uitvoert, is de beschikbare tijd relatief erg laag. Hierdoor is de betrouwbaarheid en reactiesnelheid vanzelfsprekend veelal ook een stuk minder. Je kunt je afvragen of je met jouw onderneming afhankelijk wilt zijn van dit type software leverancier. Wat doe je bijvoorbeeld als deze persoon met vakantie is en jij hulp nodig hebt? En welke gevolgen zijn er wanneer de klantgroep (te) snel groeit? Dit gaat vaak samen met prijsverhogingen, verminderde bereikbaarheid/service, stop doorontwikkeling software of zelfs faillissement. easyPOS software heeft een heel supportteam voor haar klanten klaar staan en is 24/7 bereikbaar.

Kortom, laat je vooraf niet alleen goed informeren over de software maar ook over de de opbouw en werkwijze van het bedrijf zelf. Je kunt dit vaak niet zien op een website. Plan dus bij voorkeur een demonstratie bij het bedrijf op locatie en vraag om een rondleiding door de organisatie. Bij easyPOS software heb je de mogelijkheid aansluitend op een demonstratie van de software een rondleiding te krijgen van het bedrijf. In de showroom heb je ook de kans om alle kassa’s zelf te bekijken en uit te proberen (plan een demonstratie bij easyPOS software).

Checklist met aandachtspunten bij keuze winkelautomatisering:

  1. bedrijfsgrootte software leverancier
  2. aanwezigheid supportteam met gewenste bereikbaarheid bij vragen en calamiteiten
  3. mogelijkheid tot demonstratie in showroom / rondleiding
  4. levert men naast de software ook hardware / kassasystemen
  5. ervaring en functionaliteiten passen bij actieve branche
  6. mogelijkheid tot maatwerk / software in huis ontwikkeld
  7. garantie op doorontwikkeling van software

Meer informatie of vragen? Bel naar 073-5474010 of stuur een e-mail naar info@easypos.nl Sluiten