- 0
- 4 juli 2024
More Information
In Alphen aan den Rijn staat het hoofdkantoor van winkelketen Van Os tassen en koffers. Met 30 vestigingen is dat een begrip voor winkelend Nederland.
Er werd gestart met de winkel in Alphen aan den Rijn, sinds 1994 was het een zelfstandige winkel met eigenaar Hein van Os als algemeen directeur. Zijn oma was in 1929 een winkel begonnen en dit werd na verloop van tijd overgenomen en voortgezet door haar 3 kinderen. De volgende generatie was ook geïnteresseerd in de lederwaren en trad in de voetsporen. Hein van Os en zijn neven richten zich op dezelfde doelgroep in meerdere regio’s in het land.
Met maatwerk zijn automatiserings-processen volledig afgestemd op de wensen van de gebruiker. ‘Order pick software’ is een programma voor het magazijn waardoor ‘s-nachts de orders verwerkt worden en er ‘s-morgens een controle volgt. Ook de ‘reparatie-module’ is maatwerk, deze software wordt alleen op kantoor en in het magazijn gebruikt. Hiermee kunnen reparaties gevolgd worden en dit geeft tevens inzicht in het aantal reparaties per leverancier.
Webshop Online is Van Os tassen en koffers vanaf medio juni 2011 actief met de webshop. Deze is in maart 2012 uitgebreid met een dataconnector. In de filialen staan informatiezuilen, zodat de webshop te allen tijde geraadpleegd kan worden. Hierdoor is prijs vergelijken mogelijk, men kan alle kleurvariaties via de webshop bekijken, direct bestellen en betalen. Het gekochte product wordt in 1 à 2 werkdagen bij de klant thuisbezorgd. In het magazijn worden alle webshop-verkopen afgehandeld.
Informatiebron Enkele uitspraken van Boudewijn Vreeswijk over easyVorasWindows:
- “Nu kunnen we niet meer zonder… het voorraadprogramma is een belangrijke informatiebron, we krijgen zoécht gedetailleerde informatie over hoe de verkoopprocessen lopen.”
- “Daarmee houden we ook een vinger aan de pols, `wie geeft actie?’”
- “Tevens is het voorraadprogramma ook een controlemiddel voor derving.”
- “Natuurlijk is er voorwerk met het invoeren van alle gegevens. Verder hebben we er alleen maar profijt van, we kunnen alles volgen. Afhankelijk van betreffende ondernemer worden specifieke zaken bekeken.”
Voorraadbeheersing biedt vele voordelen. Nu is de voorraad goed inzichtelijk. Het oude systeem daarentegen was omslachtig, veel geschuif met dozen en tassen. De voorraden waren dan uit het zicht, tijdelijk weg. Die oude voorraad werd dan meestal met een actie verkocht, hetgeen een lagere opbrengst betekent. Het aanvullen van de voorraden gaat nu automatisch en dat werkt perfect.
Tools In het magazijn wordt de voorraad een paar keer per jaar opgenomen m.b.v. Dolphin handterminals. Ook bij de winkels worden deze handterminals ingezet. De rayonmanagers nemen er 2 per filiaal mee en regelen zo 1 keer per jaar de inventarisatie.
Met easyRelatieWindows worden alle relaties op de hoogte gebracht over modenieuws en acties. Mailings afwisselend via e-mail en post. Ook zijn er acties die gericht zijn op wat daadwerkelijk gekocht is, bijvoorbeeld een brief met waardebon. Waar mogelijk wordt samengewerkt met leveranciers, zodat de kosten gedeeld kunnen worden.
Portfolio Details
-
Client:
Van Os Tassen en Koffers